1922-Klubben
STÖD STATTENA IF – GÅ MED I 1922-Klubben

1922 är ett historiskt år – för det var då Stattena IF formellt bildades som Idrottsförening. 1922 är även vad det kostar att bli medlem i vår klubb för mindre sponsorer.

Vad gör Stattena?
Vår idrottsförening riktar sig mot breddidrott och vi vill även bidra till att stärka damfotbollens roll. Redan från att du börjar gå så kan du börja leka i våra grupper för de yngsta och sedan kan du spela fotboll tills du inte längre kan gå i exempelvis vår motionsidrottsgrupp, båda de grupperna är könsneutrala och alla är välkomna. När det gäller lag som är i seriespel måste vi förhålla oss till de regler som sätts av Idrottsförbunden och därför blir dessa oftast uppdelade efter kön och ålder, däremot försöker vi samarbeta inom föreningen för att öka vår gemenskap samt lära av varandra. Utöver den rent idrottsliga biten erbjuder Stattena IF möjlighet för alla att engagera sig och på så vis få en meningsfull tillvaro med sociala interaktioner. Oavsett om vilket språk du behärskar eller hur ditt idrottsintresse är så gör vi allt vi kan för att finna plats i vår organisation.

För 1922 kronor stödjer du Stattena IFs arbete med att utbilda Helsingborgs barn/ungdomar till att bli goda medborgare.

Lars Näckmark-fonden
Under 2017 instiftades Lars Näckmark-fonden, uppkallat efter en av många trogna och mycket engagerade personer som verkat i Stattena IF. Fonden startades med hjälp av medel från lagkassan till ett av föreningens flicklag som upplöstes flera år tidigare och istället för att dela ut medel mellan föräldrarna som varit involverade i att samla in pengarna så valde de att donera pengarna till en fond för att uppmuntra barn/ungdomar i Stattena IF. Varje årsmöte delar vi ut medel till barn/ungdomar som utmärkt sig positivt under det gångna året. Du som 1922 medlem hjälper oss att säkerställa att fonden inte kommer försvinna då vi med hjälp av pengar från 1922 medlemmar kommer fylla på fonden så att det alltid finns åtminstone 5000 kronor sparade där.

Välkommen att ta kontakt med oss via mejl på kansli@stattenaif.se ifall du har frågor eller är intresserad av att bli medlem i 1922-klubben.