Sponsra Stattena IF – därför ska du stödja vår förening!

Här fostrar vi goda samhällsmedborgare!

Stadens enda integrerade fotbollsförening!

Stattena IF är en starkt växande förening på Olympiafältet. Vi är en av Helsingborgs klassiska fotbollsföreningar som spelat allsvenskt på både herr- och damsidan. Men som idag framför allt är en klubb där spelarna inte alltid bor i stadsdelar som ligger på solsidan.

Vi vill påstå att vi är stadens enda integrerade fotbollsförening. Här gör din sponsring skillnad. Pengarna stärker verksamheten kring lagen med matchställ, bollar, målvaktshandskar, driften av klubbstugan och annan utrustning. Samtidigt driver vi sedan i fjol en satsning där spelarna får en träningsjacka. Ett mycket populärt inslag inte minst i familjer där träningskläder kan vara en tung kostnad. Spelarna använder den ofta både på träningen och på fritiden.

Vår motprestation kan ligga i det viktiga arbete vi gör bland ungdomarna, eller i något annat vi kommer överens om. Exponering i våra sociala medier är en självklarhet.

För oss är det viktiga att vi stärker det arbete som gör skillnad på riktigt. Som skapar förutsättningar för ett Helsingborg som håller samman och ger möjligheter för unga i alla delar av staden.

Vårt mål är att alla ska få spela fotboll. Men i ett längre perspektiv vill vi också fostra goda samhällsmedborgare som ser möjligheter till ett gott liv i staden. Din satsning kan bidra till att främja en positiv utveckling.

Vi hoppas på en fortsatt kontakt: Kansli@stattenaif.se

De har hittills valt att sponsra Stattena IF:

Magnolia – sponsrar vår damsatsning.

Öresundskraft – sponsrar våra ungdomar.

Stiftelsen Dunross – sponsrar våra ungdomar.

Byggmästar´n i Skåne – sponsrar våra ungdomar.

Storbildsbolaget – sponsrar oss med marknadsföringsmaterial.