Stattenastyrelsen 1979
2018-11-21 11:57
I StattenaBladet 4/78 kunde läsarna beskåda den nyligen valda styrelsen och ta del av vad som utspelats på årsmötet.

Bland annat att hundratalet medlemmar mött upp i den nya klubblokalen på Björnmarksgatan 4.

Omsättningen uppgick till 346.340 kr (med damlag i högsta serien och herrlag i ”gamla trean”!) och medlemsantalet hade ökat till 685 st.

Klubbmästare Allan Johansson avtackades för lång och trogen tjänst med standar och guldnål. Avtackades gjordes även Kjell-Arne Welin med silvernål + Damsektionens hpr och Bertil Hansson efter tre år som tränare för Dam och tre år för Herr. Läs mer om denna tränarlegend i annan artikel.

Priser för det gångna fotbollsåret gick till: Lars Book, Gunnel Lindkvist, Mats Henriksson, Inger Carlsson, Kenneth Persson, Margareta Sprinzl, Göran Persson, Carina Samuelsson, Kent Lillsjö och Tommy Pettersson.