Stattena IF
Meriterad tränarförstärkning till Stattena Dam
2020-04-30 07:45
Cecilia "Cissi" Olsen

Vi välkomnar Cecilia "Cissi" Olsen till tränarrollen i Stattenas Dam och DamU. Tillsammans med Peter Ström-Søeberg ska Cissi se till att skapa en attraktiv träningsmiljö och -kultur där tjejerna utvecklas och trivs.

Hon har, utöver egen karriär som tyvärr tog slut vid 18-19 års ålder, senast haft uppdrag som tränare för Limhamn Bunkeflos F17 och delvis stöttat F19, så erfarenheterna passar perfekt till vårt unga lag.

– Även i en breddförening kan ett fokus på talangutveckling gynna gruppen. Oavsett ambitionsnivå eller kravbild så är tjejerna här för att lära sig något, för att bli bättre.

Cissi kommer att jobba mycket med individuell feedback och coachning. Hennes främsta styrkor är tydlighet, struktur och känsla för detaljer i spelet.

– Är det ett litet steg för Cecilia, så är det ett stort kliv för Stattenas Damer, säger befintliga tränaren Peter: Vi behåller kontinuiteten, men stärker upp ordentligt med en sjusärdeles kvalificerad tränare som direkt lyfter nivån på fokus och inställning. Både jag och tjejerna är peppade som tusan inför detta.

Till vardags jobbar Cissi som skolkurator på PeterSvenskolan1 och Realgymnasiet - ett yrke som nog är en fördel som damlagstränare: förmågan att lyssna och prata är viktig i tränarrollen.

– Jag tror på glädje och individuell utveckling men det är också viktigt att känna gemenskap. Den där speciella stämningen som alltid uppstår i en lagidrott som fotboll. Det passar mig och min personlighet. Jag ser fram emot att se vad vi kan skapa tillsammans, avslutar Cecilia Olsen.

Stattena Dam – ledarstab, kontakt och ytterligare info:
Tränare Cecilia Cissi Olsen, tel 073-340 17 47
Malin Jacobsson