Dam
Intervju med Huso Musovic...
2016-01-07 09:03
Huso Musovic.

Det nya året är här. Den nya tränaren Huso Musovic har varit igång i några veckor. Vi tog pulsen på tränaren inför säsongen 2016.

Hur har den första tiden varit?

- Den har varit väldigt bra. Allt runt om laget har funkar väldigt smidigt, Stattena IF är en stor och bra förening, har fått den hjälpen jag har behövt, alla runt omkring mig stöttar mig fullt ut. När det gäller sjävla laget, är jag väldigt nöjd hittills. Det har varit bra med folk på träningarna, vi har haft tur med vädret så vi har kunnat träna på ganska bra

Hur ser du på truppen?

- Har fått se de flesta spelarna och tycker att vi har en fin trupp. Dock är det några som jag inte har sett på planen och som jag räknar med kommer att vara viktiga kuggar. Sen kanske det tillkommer ytterligare några spelare när vi väl kör igång. Men jag är absolut nöjd med det jag har.

Vilka mål har du och vilka mål har laget?

- Jag hoppas och tror att vi (jag och spelarna) kommer att ha samma mål. Jag vet vad mitt mål är, vill dock att laget ska bestämma vad deras mål är. Det är spelarna som ska göra jobbet, de måste vilja nå målet, jag är relativt ointressant här, jag ska inte bestämma vad de vill uppnå. Däremot kommer jag vara med att stötta dem och leda dem mot målet!!

När börjar försäsongen?

- Vi kommer att köra igång säsongen den 11:e januari, nu på måndag. Vi kommer även att ha ett första möte där vi bestämmer våra riktlinjer. Det börjar närma sig!!!

Vi önskar dig lycka till med säsongen 2016 Huso!

- Jag tackar, jag tackar för förtroendet från klubben, jag ska göra allt för att klubben ska vara tillfredsställda med mitt arbete och når sina mål. Jag tror mycket på oss och jag hoppas att vi om ett år kan se tillbaka på en mycket bra säsong!

/Admin

Seriepremiär!2020-08-07 12:25