Flickor födda 2006-2009
Nyfiken på oss? Prova på!
Vi tar gärna emot nya spelare - kontakta oss på kansli@stattenaif.se.

Så gör du: Ta gärna med en förälder/vårdnadshavare på din första träning (kolla träningstillfällen i kalendern ovan). Då kan ni bättre tillsammans diskutera om detta är något för dig. När du har tränat två-tre gånger med oss vill vi att du beslutar dig: för att fortsätta med oss måste du bli medlem på riktigt. Läs mer om vad det kostar här.

Ha detta med till din första träning:

* fotbollsskor med dobbar (vi har ett antal begagnade skor du kan använda när du provar på)

* benskydd (vi har så du kan låna de första par gångerna)

* vattenflaska

* kläder efter väder

Glöm inte: inga smycken (ta av örhängen etc före träning och match)

OBS: Skor och benskydd är obligatoriska. Ingen spelare får träna eller spela match utan.

Även en fungerande epostadress - där mejl blir lästa och vi kan räkna med att få svar ifrån - är en förutsättning för att kunna kommunicera med oss.

Dessa 2 x 5 regler gäller alla spelare och föräldrar:

5 enkla regler för spelare:

* kom i tid

* ha rätt utrustning

* meddela förhinder

* var en god kompis

* var en förebild som spelare (var mot andra som du vill att de ska vara mot dig)

5 enkla regler för föräldrar:

* stötta ditt barn: hjälp till med transport, tider och utstyrsel

* svara på kallelser och annan information

* låt tränaren sköta träningen och coachningen under matcher

* hjälp laget med allt du kan, heja på hela laget under matcher

* var en förebild som förälder

Vi vill såklart att även ni kan förvänta er något av oss. Detta är våra löften till er:

glädje

I F06/07 har vi roligt tillsammans. Vi främjar rörelseglädje där alla gör sitt bästa. Vi ger varandra positiv förstärkning för att utvecklas.

delaktighet

I F06/07 finns en öppenhet där spelare har möjlighet att påverka. Genom delaktighet skapas gemenskap och vi-känsla

respekt

I F06/07 visar vi respekt för varandra och andra. Vi har nolltolerans mot alla former för kränkningar.

inkluderande

I F06/07 tar vi ansvar för varje individ som vill vara en del av laget. Här är alla välkomna på lika villkor.